Audience.bg – ето къде можете да следите онлайн пийпълметричните данни на Gemius

Публикувана на 25.06.2008

От почти 3 седмици, уеб сайта Audience.bg е реалност. Това е мястото където можете да следите постоянно какви са данните от онлайн пийпълметричната система Gemius.

Audience.bg - онлайн пийпълметричните данни на Gemius

Както може би знаете, ежемесечно аз публикувам подробните данни от другата онлайн пийпълметрична система която работи в България – Нилсън Онлайн. Ето линкове където има информация за месец Април и месец Май.

Основните показатели които можете да намерите на уеб сайта са Reach, Visitors (Real Users), Page Views. Интересно е че има данни от месец Януари до сега, което е полезно ако имате нужда да проследите 3-те типа трендове за различните онлайн медии. Можете сами да направите кросинг между различни уеб пъблишери, като добавяте или премахвате някои от тях.

Тъй като данните на Нилсън Оналйн са публични, докато тези на Gemius не са. Смятам че това е добър начин за Gemius да достигнат до много хора които реално не са заплатили за онлайн пийпълметричните им данни. Нека все пак да е ясно, че информацията в този уеб сайт е една десета от това, което можете да получите от месечните пакети на Gemius.

Полезна ли ви е тази информация? Какво мислите по въпроса?



« « Модерните начини за докарване на есктра трафик към онлайн медиите | Какво очаквате и желаете да четете в www.interactive-share.com? » »

22 Коментара по темата “Audience.bg – ето къде можете да следите онлайн пийпълметричните данни на Gemius”

  1. Ivan Ivanchev
    Jun 25, 2008

    Ако може да обяснят колегите как Teenproblem e с reach и потребители почти колкото Impulse.bg? Real Users на какъв период се отчитат?

    Дали е полезно…аз всеки ден отварям Tyxo.bg, защото ми дава добър поглед върху данните за вчера и днес, сравнително пълна картина за уеб сайтовете в БГ, възможност да засека отрано някоя изгряваща звезда, възможност да следя трендовете по категории сайтове.

    А тези данни честно казано са ми малко скучни.


  2. Krasimir Stefanov
    Jun 25, 2008

    Бързо сравнение на резултатите с тези от Нилсен (за сайтовете, които присъстват и в двете групи) показва ралзики от около 6-7%. Очаквана за мен разлика, заради ралзиката в методологиите. А и Нилсен все пак “игнорират” посещеният извън България, докато за Гемиус поне на мен не ми е ясно.
    Та на тази база вече можем да наредим пъзелеа, кой къде е.


  3. Peko
    Jun 25, 2008

    Не съм много голям фен на тиксо-то.

    Обаче това което показва нилсен за теенпроблем-а почти съвпада с данните Нилсен, както казва колеката разликата е значително под 10%. Явно с импулса нещо не е на ред. Като гледъм пък в тиксото данните за месец май за импулс- 2 379 483 уникални ми се струват нереално много. Честно казано съм по- склонен да вярвам на гемиус отколкото на тиксо.


  4. Krasimir Stefanov
    Jun 25, 2008

    @Peko
    В тиксо, уникалните имат смисъл само за деня. Ако гледаш за седмица или месец, там е просто сума от дневните, което на практика не е уникален посетител. Примерно ако този месец посетя импусл в 3 ралзични дни, в месечната справка на тиксо ще отчете 3 уникални, а дефакто е 1. Докато при Нилсен, Гемиус и Гугъл Аналитик се броят абсолютно уникалните. Те биха ме отчели като 1


  5. Peko
    Jun 25, 2008

    за Нислен и сие знам, а за тиксото имах подозрение, че има проблем с отсяването (примерно триене на кукита) не очаквах, че е просто една сума.


  6. Ivan Ivanchev
    Jun 25, 2008

    Краси, прав си, значи аз затова питах тези Real Users на какъв период се отчитат. В случая това са данни за потребители за 1 месец, които при Impulse се повтарят много. Това би означавало 30-дневно cookie, което да отличава уникален потребител, а не както е в tyxo за 24 часа.

    Това е нож с две остриета и се опасявам, че показателят е доста труден за разбиране от рекламодателя. Затова и засягам темата.

    Пример:
    1. Реклама в impulse за 1 седмица ще постигне пълен reach на аудиторията в сайта, тъй като едни и същи хора са там всеки ден

    2. Реклама в teenproblem за 1 седмица ще постигне доста по-лош reach от impulse, тъй като времето не е достатъчно. Ако рекламата се задържи там 1 месец, Reach-a ще достигне този на Impulse за 1 седмица.

    Това е валидно за всеки уеб сайт, който има голям дял на референти от търсачки и реклама, т.е. свежи потребители всеки ден. Такъв тип сайтове реализират голям Reach на месечна база (това което показва Gemius), но имат по-слаб Reach на дневна база.

    Затова за мен тази класация поставя нещата твърде едностранно. И тук едно предположение – ако рекламодателят не разбира от метрики, формули и прочие познания (а това е 99% от случаите), като гледа една такава статистика, може да си направи много грешни изводи.


  7. Krasimir Stefanov
    Jun 25, 2008

    Дневния Reach лично за мен не представлява толкова голям интерес. Вълнува ме рийча за по-голям период – седмица, две, месес. Период равен на една кампания. Разбира се имайки информация за дневсния и месечния можем да си правим интересни изовди.


  8. Веселин
    Jun 26, 2008

    Ох колеги, тъжно ми е че никой от вас не разбира нещо много основно, а аз го повтарям ли повтарям :)
    Данните на тиксо няма смисъл да коментирам
    По данните на Ноема/Нилсен излиза, че в България има близо 5 милиона уникални браузъра месечно, но това не е така… там един РЕАЛЕН браузър може да бъде преброен и за 1000 уникални браузъра, ако човека работещ с този браузър го е настроил да трие кукитата често. Така дори 1 на 1000 човека да има софтуер за изтриване на кукитата на месечна база той ще бъде преброен за още 1000 уникални браузъра и ще изкриви цифрата 2 пъти – в Този случай Ноема/Нилсен ще ви каже че има 2000, а не 1000 уникални браузъра!
    В audience.bg същия този човек и 1000 пъти да си изтрие кукито – то той се брои за 1 – ОК?
    Ноема дава цифрите си среднодневно, защото така минимизира грешката с кукиделишъна – този 1 на хиляда за месеца ще бъде преброен като 1000 уникални за месеца, но за един ден от месеца ще бъде преброен само като 60 уникални и изкривяването тук пада от 2 пъти на 60:1000
    А по повод на това вършат ли работа данните за 1 ден някаква работа – ами според мен НЕ – защо?
    Ако имаме два сайта и в единя влизат 100 човека всеки ден, а в другия 500 човека всеки ден, това не значи, че сайта с 5 пъти по- големия дневен reach ще е и с 5 пъти по- голям месечен reach. Ако сайта с петстотинте човека, всеки ден се посещава от едни и същи хора, то месечния му reach ще си остане 500 (нищо че петстотинте човека са влизали по 30 пъти, то те са едни и същи и за месец пак ще са си 500), а ако сайта със 100-те човека всеки ден се посещава от различни 100 човека, то месечния му reach ще стане 3000 или на дневна база единя ще е 5 пъти по- голям, а на месечна база обратното – другия ще е 6 пъти по- голям.


  9. Krasimir Stefanov
    Jun 26, 2008

    @Вселин
    Колега прав си за кукитата, но ми е интересно от къде извади тази цифра за 5-те милиона униклани браузера месечно? Аз не видиях такава цифра да е изнесена, поне в този блог.
    Ако си сумирал уникланите браузери на ралзичните сайтове си в грешка.
    Да преподложим примерно че аз посещавам абв.бг, мейл.бг, днес.бг и сибир.бг, освен това не си трия кукитата. В статистиката на Нилсен ще присъствам като уникален браузер и в 4-те сайта, но практически аз съм един еиднствен потребител, браузващ с 1 браузер?


  10. Krasimir Stefanov
    Jun 26, 2008

    @Веселин
    Колега прав си за кукитата, но ми е интересно от къде извади тази цифра за 5-те милиона униклани браузера месечно? Аз не видиях такава цифра да е изнесена, поне в този блог.
    Ако си сумирал уникланите браузери на ралзичните сайтове си в грешка.
    Да преподложим примерно че аз посещавам абв.бг, мейл.бг, днес.бг и сибир.бг, освен това не си трия кукитата. В статистиката на Нилсен ще присъствам като уникален браузер и в 4-те сайта, но практически аз съм един еиднствен потребител, браузващ с 1 браузер?


  11. Ivan Ivanchev
    Jun 26, 2008

    Веско, не мога да се съглася с теб относно: “А по повод на това вършат ли работа данните за 1 ден някаква работа – ами според мен НЕ”

    Това е параметър, като всеки друг. Това е като да кажеш, че не боравиш с импресии, само с кликове. Всеки параметър е важен и за всеки параметър има закономерностти, които ти носят полезна информация. За мен среднодневните стойности са интересни от гледна точка на големината на един сайт, от гледна точка на краткосрочни кампании и т.нат.

    Не трябва да се абсолютизират нещата. Месечните данни за Reach дават добра представа за повтаряемост на аудиторията, и в твоя пример добре си го описал. Но, гледайки само този параметър е крайно недостатъчно да направиш преценка. Говоря за рекламодатели/агенции, които ще реагират спонтанно, без задълбочен анализ. Затова коментирах критично класацията на Audience.bg, която е обект на тази статия.

    За 5-те милиона браузери при Нилсен, също не разбирам къде е изнесена такава информация, съответно по какъв метод го изчисляваш.


  12. Krasimir Stefanov
    Jun 26, 2008

    Все още и аз се чудя за 5-те милиона браузера при Нилсен , но пък Гемиус са проброили 2,78 милиона “човека”. Похвално.


  13. Веселин
    Jun 27, 2008

    @ Ivan – съгласен съм, че дневния reach дава безценна информация и е важен, когато човек иска да влезе в детайли, то за това спор няма, но въпроса дали не е по добре когато се правят сравнения за ранкинг на сайтове да се взима месечния? Виж как се изнасят данните по света – да има го, но не съм виждал да е водещ.
    За петте милиона браузъра – ами Мартин не го е написал, но това е официално цифрата на браузърите преминали САМО през сайтовете изследвани от Ноема/Нилсен. Ако имаш достъп до данните им ще я видиш тази цифра или поне за апрел бяха 4.3 милиона, но от тогава се включиха много нови пъблишъри.
    @Красимир
    Не си прав – преброил съм в участващите при мен сайтове 1.7 млн. реални потребителя. Цифрата от 2.8 млн., която цитираш е от представително офлайн проучмане на Синовейт, за това колко са всички интернет потребители в България и нея я ползваме , за да изчисляваме reach-а на даден сайт. При мен участниците дават повече “уникални браузъри” месечно – към 6 милиона и това е към 60% от интернет потребителите – значи потенциала на цифрите на Ноема е 10 млн. уникални браузъра месечно, когато се развие проекта. Пример: В дания мерим 100% целия пазар и там от 5.5 млн. жители има 4.2 млн интернет потребители, а “уникалните браузъри” месечно са 28 милиона!


  14. Веселин
    Jun 27, 2008

    Сега си препрочетох поста и видях, че не става много ясно – всички цифри при Ноема/Нилсен, които се публикуват се базират на това, че САМО през участващите сайтове са преминават 5 милиона браузъра за месец – вие преценете дали е възможно


  15. @Веселин
    Jun 27, 2008

    Възможно е, естествено. Ти сам го каза – ако си триеш кукитата, ще те преброи отново и отново. Това се дължи на факта, че (част от) българите сме малко по-отворени към новостите в технологиите, не сме като хората на запад, които следват сляпо, каквото казва Майкрософт, ИБМ, Епъл, етц. Показателен е факта, че имаме един от най-големите проценти на ползваемост на Файърфокс – около 30, докато в световен мащаб още не е достигнал 20-те…


  16. Krasimir Stefanov
    Jun 27, 2008

    @Веселин
    Благодаря за уточнението. Важано беше (не сам оза мен предполагам) да се знае как е изчислен reach-а.


  17. Веселин
    Jul 03, 2008

    @@Веселин
    “Това се дължи на факта, че (част от) българите сме малко по-отворени…”
    Не само при българите е така –
    Ето цифри за Дания
    5.5 млн. жители
    4.2 млн. интернет потребители
    над 28 млн. уникални браузъра (куки визитъри) преброени всеки месец


  18. Oggy
    Jul 03, 2008

    Abe nali i bez tova pove4eto mislqt samo v CPM, kakvo zna4enie ima kolko hora sa v su6tnost…


  19. @Веселин
    Jul 06, 2008

    За това говорим!!! В Дания и по цял свят нямат проблем с това, че браузърите са няколко пъти повече от Интернет населението – за тях браузърите са наложената метрика, на тях планират РА, етц…..


  20. hellenzone
    Jul 07, 2008

    Не знам кой не е наред Impulse.bg или Tyxo.bg, но според тях по брой показвания Импулс е изпреварил abv.bg-то, и почти стигна vbox7.com, можете да го видите тук:
    А относно уникалните посетители в сайта, мога да Ви уверя, че не са едни и същи през целия месец, ако погледнете всеки ден се регистрират 1000 нови потребители (в сайта има данни за това в първата страница). Жалко е че алгоритма на метриката Гемиус не успява да го хване този момент ;)


  21. hellenzone
    Jul 07, 2008

    т.к. картинката не излезе, давам Ви директен линк към нея, дано стане този път: http://gal.neogen.ro/galleries/pictures/i/o/000olzua_ioi29e0s.jpg


  22. Веселин
    Jul 10, 2008

    Цитат “За това говорим!!! В Дания и по цял свят нямат проблем с това, че браузърите са няколко пъти повече от Интернет населението – за тях браузърите са наложената метрика, на тях планират РА, етц…”
    Ами това не е вярно – факт е че в Дания Гемиус е официалната метрика и със сигурност даваме данни за реални потребители, а не за браузъри – факт – ОК?
    А относно “целия свят” – всички големи интернет държави получават данни на база софтуерен панел и следователно работят с реални потребители – не знам откъде ти е това впечатление, че ползват статистика за браузъри?


Остави коментар

*